Studeni 19, 2017

The Best bookmaker bet365 Bonus

 Ako su danas gladne pčele, sutra je gladan pčelar!

Glad i umiranje pčela od gladi je nešto najgore što se može desiti na pčelinjaku spada u nezarazne bolesti pčela uzrokovane najčešće nedovoljnom edukacijom pčelara. Bolest gladovanja nastaje zbog naravno nedostatka potrebne hrane. Pčelinja zajednica polako slabi i odumire.

Razlog gladi i umiranju pčela od gladi nalazimo u dvije stvari:

  1. nedostatak meda - nedostatak ugljikohidrata
  2. nedostatak peludi - nedostatak proteina

Kod nedostatka ugljikohidrata - meda bilježimo odsutnost - nestanak pčelinje zajednice ista procjenom da su zalihe nedostatne napušta nastambu u potrazi za boljim životom koji često s obzirom da se radi o vremenu kada bilje najčešće ne medi znači i smrt te pčelinje zajednice. Desi li se napuštanje već krajem ljeta postoji mala mogućnost da istu pronađe pčelar koji će znati poduzeti sve potrebne radnje kako bi se zajednica spasila. Nstamba koju pčele napuste iz tog razloga ostaje prazna bez i jedne jedine pčele.

Ne mogu li napustiti nastambu, na primjer zbog vremenskih uvjeta pčele stradale od gladi nalazimo uvučene u ispražnjeno saće, imaju ispruženo rilce, nalazimo ih po okvirima uvučene u saće na kojem više nema meda, a dijelove odvojenog klupka pronalazimo i na podnici košnice.

Kada se radi o nedostatku proteina, peludi, to se dešava najčešće krajem zime ili u rano proljeće ovisno o godini. Kao rezultat nedostatka proteina - peludi u takvim pčelinjim zajednicama bilježimo odgođeni razvoj pčelinjeg legla, pčelinje zajednice djeluju slabe i nedovoljno razvijene, a potraje li to duže vrijeme dolazi do odumiranja zajednice.

Kako bi se spriječilo gladovanje i izgladnjivanje pčela pčelinje zajednice moraju ući u zimu sa dovoljnim količinama hrane i sa dovoljnim količinama trebaju dočekati proljeće te prve naznake medenja. Na kaju zime ili u rano proljeće bi svaka zajednica trebala imati na okvirima još desetak kilograma meda i 2-3 okvira peludi. Nema li toliko pčelar mora intervenirati dodavanjem okvira s medom, pogača i slično.