Rade li institucije Republike Hrvatske dobro svoj posao?
Kao udruga došli smo do saznanja, o kojima smo već dosta pisali vezano uz ograničavanje prava na rad i kretanje te prijevare pčelara, protuzakonitih ‘cipelarenja’ te malverzacija gotovinom u HPS-u, da postoji Odluka Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (APPRRR) od 10.03.2017. godine (ili nešto ranije) kojom je nakon inspekcijskog nadzora (obavljenog 2015. i 2016. godine) naloženo Hrvatskom pčelarskom savezu, Zagreb, Pavla Hatza 5 (HPS) da vrati iznos od 2.042.830,04 kn potpore dane u pčelarstvu u 2014. godini.
Djelo subvencijske prijevare koje opisujemo ovdje odnosi se na djelo za koje je već pokrenut kod ŽDO Zagreb za kazneno djelo subvencijske prijevare!!!
U subvencijsku prijevaru, ali i prijevare pčelara kao odgovorne osobe uključeni su bivši predsjednici HPS-a M.K. i V.B. te odgovorna osoba Veterinarske stanice iz Konjščine J.C., ali moguće i neki drugi usko interesno povezani s HPS-om i Veterinarskom stanicom što će svojom istragom utvrditi Državno odvjetništvo Republike Hrvatske.
Kako su u HPS-u to radili u igru uključivši i Veterinarsku stanicu iz Konjščine?
Iz dostupnih nam navoda prema dokumentaciji, o kojima smo već na portalu pisali kao takvima uz objavu dokumentacije, proizlazi da je Hrvatski pčelarski Savez (HPS), djelujući prema informacijama poput neke dobro organizirane kriminalne organizacije sve osmislio te kupio od Veterinarske ambulante Konjšćina d.o.o. iz Konjščine, veterinarsko medicinski preparat (VMP), te je Veterinarska ambulanta Konjščina d.o.o. izdala 10.07.2014. godine račun u ukupnom iznosu od 12.785.951,56 kn od čega je 2.562.736,19 kn iznos PDV-a, dakle iznos računa bez PDV-a je 10.214.414,78 kn.
Nakon toga, dana 20.07.2014. godine Veterinarska ambulanta Konjščina d.o.o. izdala odobrenje (rabat) u iznosu od 2.562.736,19 kn, dakle tim dokumentom umanjuje si iznos osnovnog računa za iznos od 2.562.736,19 kn.
Iz toga bi proizlazilo da novi ukupni iznos računa kada se uključi odobrenje iznosi 10.214.414,78 kn, od čega je nova osnovica za PDV 8.200.755,80 kn, a PDV 2.042.830,04 kn. Kako se potpore ne mogu dobiti za iznos PDV-a, da je HPS zatražio od APPRRR iznos bez PDV-a.
Međutim da HPS dostavlja APPRRR-u samo prvotni račun i ne dostavlja odobrenje, te na temelju toga traži potporu u iznosu od 10.214.414,78 kn, umjesto 8.200.755,80 kn na koji ima pravo budući je račun umanjen.
Ne znajući za odobrenje, APPRRR je isplatio HPS-u iznos od 10.214.414,78. Takvim postupkom HPS si je osigurao da praktički iz potpore pokrije točno iznos PDV-a.
Nadalje iz svega kako ispada proizlazi da je nakon inspekcijskih nadzora donesena Odluka APPRRR-a 10.03.2017. godine (ili nešto ranije) da HPS vrati protuzakonito stečen iznos od 2.042.830,04 kn. Budući da su potpore novci poreznih obveznika, to javnost ima pravo znati sadržaj navedene Odluke. Preslik te odluke zatražili smo od nadležnog Ministarstva Republike Hrvatske kako bi ga javno objavili da se dobije kompletan uvid u to kako se troše sredstva poreznih obveznika.
Što tražimo kao najbrojnija udruga građana i pčelara Republike Hrvatske?
1) Tražimo kao udruga javni dokument temeljem navedenog informacije nadležnih tijela RH, tko je osoba koja je kao zastupnik HPS-a potpisao primitak spornih računa i odobrenja te zahtjev za potporu. Ako su navodi iz saznanja točni dalo bi se zaključiti da postoji osnovana sumnja da je počinjeno kazneno djelo subvencijske prevare iz članka 258. stavak 1. i 2. Kaznenog zakona.
2) Stoga smo zatražili informaciju da li je Ministarstvo poljoprivrede (budući da je APPRRR u njegovoj punoj nadležnosti) ili netko drugi zbog tih saznanja podnio kaznenu prijavu protiv HPS-a i odgovornih osoba zbog sumnje na počinjenje navedenog kaznenog djela. Ako nije zašto nije?
3) Nadalje traži se informacija da li je proveden inspekcijski nadzor isplate potpora za neke druge godine osim 2014. godine i ako jest kakav je rezultat, a ako nije hoće li biti i u kojem roku.
4) Traži se informacija da li je i kada proveden inspekcijski ili drugi nazdor Hrvatskog pčelarskog saveza na okolnost da li je Hrvatski pčelarski savez obračunavao i uplačivao porez na dodanu vrijednost na prihod od pčelara na ime Evidencije pčelara i pčelinjaka od 2011. godine nadalje, budući su oporezive transakcije “obvaljanje usluga po nalogu nadležnih državnih tijela ili u njihovo ime ili na temelju zakona”; sukladno čl. 8. st. 2 t. 3. Zakona o porezu na dodanu vrijednost.
5) Zašto je Vlada RH u Prijedlog Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uzgoju domaćih životinja predlaže:
a) da Registar uzgajivača matica umjesto Ministarsva vodi “priznato uzgojno udruženje”. Ako je to nužno potrebno postavlja se pitanje koje će to biti uzgojno udruženje, što će se dogoditi ako nema udruženja ili prestane postojati to udruženje?
b) zašto se opertativni dio poslova vođenja pašnog reda (način i uvjeti korištenja i dodjele na korištenje pčelinje paše) prepušta Hrvatskom pčelarskom savezu – udruzi građana protiv koje se vodi istraga kod ŽDO Zagreb za kazneno djelo SUBVENCIJSKE PREVARE? Što će Vlada RH poduzeti ako dođe do suđenja ili ćak osuđujuće presude?
Hrvatska udruga pčelara i građana “Pčelarstvo online”
.